10 December 2008

- MAYA FARISHA -

Ini kat HOSPITAL PPUM.

02.12.2008 (SELASA)
- hari nie ilah hari yang paling takut bagi aku. anak aku pagi tu dah muntah2. tapi muntah dia bukan muntah nasi. tapi muntah kuning-kekuningan. time tu memang cuak giler ler. takut dia kena jangkitan aper2. banyak kali muntah pulak tu. dah lembik semacam jer. pagi tu aku terus bawa pi klinik panel aku. "KLINIK FAMILY TTDI ". takut gak kalau ader2 yang berlaku kat anak aku.
- biasernya kalau pergi klinik x der pun doktor suruh aku pergi HOSPITAL. tapi pagi tu dr. suruh aku bawa maya pergi HOSPITAL. cuak juga ler. takut kena tahan kat hospital ker. aper ker.
Sampai-sampai jer. dr check semua dr cakap may anak aku kena jangkitan kuman. ambik darah semua. nasib baik ler aku nie kuat semangat. leh tengok darah. banyak kali juga kena cucuk. sebabnya darah x nak keluar. dr cakap x bahaya sangat. tapi kesian juga ler kat dia. kena amik darah semua. pas tu kena masukkan air. nasib baik x habis satu botol. kat hospital tu asyik nak mengamuk jer. sebabnya x selesa. aku layan jer ler dia ibaratkan macam seorang puteri raja. aha........maya...maya.....dah puas menangis, last2 dia tertido. kesian dia..........nasib baik ler x kena tahan kat hospital lepas keputusan semua keluar. dr cakap dia cuma ader jangkitan kuman sikit. dr bagi ubat and then terus balik. kiranya satu hari aku kat hospital.....
alhamdulillah........

No comments: